Series Number: 3
Categorie:
ISBN: 9789024521531
ISBN13: 9789024521531
Goodreads Rating: 3.96
Format: Paperback
In dit laatste deel van De Beproeving zijn de Paladijnen herenigd in het Kernwoud, en eindelijk manifesteert de Triniteit zich. De vragen die iedereen bezighouden, zijn met welke sleutel haar macht kan worden ontsloten en waar, of bij wie, de sleutel moet worden gezocht... Veel tijd is er niet meer. De vijand zaait dood en verderf en van alle kanten dreigt er levensgevaar voor Tor en Alyssa. Hun aartsvijand Goth is nog steeds op vrije voeten en hij zit hen als een bloedhond achterna. Tot overmaat van ramp opent ook Alyssa's persoonlijke vijand, de meedogenloze Xantia, de jacht op haar. De wraakzuchtige god Orlac heerst over Cipres en richt zich nu uitsluitend op de speurtocht naar Tor, vastbesloten hem en allen die hem dierbaar zijn uit de weg te ruimen. Wie zal het onderspit delven, wie zal overwinnen?

Nu ik dan EIN-DE-LiJK dit laatste deel uit heb geluisterd (audio-boek) moet ik heel eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet begrijp waar dit hele verhaal om draaide.  Misschien dat het kwam omdat de verteller van het audioboek het niet echt prettig vertelde; misschien omdat het een Vlaamse verteller was. Laat me duidelijk zijn, ik vind Vlaams een mooie taal, maar het kwam op momenten over alsof ze het boek niet eerder had gelezen en daardoor onnatuurlijk vertelde. Dit zelfde geldt trouwens ook voor de eerdere twee delen uit deze trilogy.

Ik lees op GR veel positieve reacties op het verhaal, dus misschien moet ik het nog eens proberen als een e-book om tot een hogere score te komen. Tot dan blijven deze twee sterren staan.

Meer
Het verraad1
Wraak2

Permanent link to this article: https://edwinleest.ddns.net/index.php/review/eindbestemming/

@media print { @page { margin: 5mm !important; } } /* Use the Inter Font */ @import url('https://fonts.googleapis.com/css2?family=Inter&display=swap'); #printfriendly { font-family: 'Inter', sans-serif !important; }