Title: De scherven van een verbrijzelde kroon
Serie:
Series Number: 16
ISBN13: 9789460231933
Goodreads Rating: 4.04
Format: ebook
Puc en Miranda ontdekken dat nadat de Duistere Koningin verslagen is, het ultieme kwaad dat Midkemia bedreigt nog steeds aanwezig is. De vijand is verslagen, maar in het Koninkrijk der Eilanden heerst nog altijd geen vrede. De voormalige opperbevelhebber van de legers van de Duistere Koningin, generaal Fadawah, heeft zichzelf uitgeroepen tot Koning van de Bitterzee en heeft een groot deel van het rijk in handen. De overblijfselen van het Westelijke Leger worden geleid door de onervaren en ongeduldige prins Patrick, terwijl vanuit het keizerrijk Kesh intussen met een begerig oog naar de vrijwel onverdedigde grensgebieden wordt gekeken. Het leger, onder aanvoering van Owen Grijslok en Erik von Zwartheide, wordt gedwongen tot zware gevechten waarbij het veruit in de minderheid is. Ook Rupert ‘Ru’ Avery kan zich wederom niet onttrekken aan de strijd, als hij tenminste zijn aan het Koninkrijk geleende goud ooit wil terugzien.En, zoals Puc en Miranda ontdekken, na de nederlaag van de Duistere Koningin is het ultieme kwaad dat Midkemia bedreigt nog steeds aanwezig. Samen met de als altijd ongrijpbare Nakur moeten zij zich tegen deze duistere kracht zien te wapenen, om Midkemia te laten voortbestaan…

Review:
Het einde van de Slangenoorlog. Weer een geweldig boek van Feist. Ondanks dat de grote slag al in het vorige boek De macht van een koopmansprins plaats vond, genoeg actie ook in dit verhaal

Wou dat Feist een beetje creatiever was met namen. Ik weet dat hij vroegere karakters probeert te eren, maar voor het grootste deel van het boek raakte ik in de war als hij het had over een actueel personage in de verhaallijn of een verhaal uit vorige verhaallijnen. Dit leidde ook tot verwarring over de relaties – als je vader dezelfde naam heeft als je zoon en je het over beide hebt in dezelfde discussie. . .

De focus lag voornamelijk op de broer Jimmy(James) en Dash(el).

Na de dood van de Smaragden Koningin zou je denken dat er tijd was om het land weer op te bouwen, maar niet dus. Kesh probeert om land te bezetten dat zij als de hunne beschouwen. Een generaal onder de Smaragden Koningin roept zichzelf uit tot Koning van de Bitterzee en zoekt naar manieren om zijn claim uit te breiden. Omdat vele in de oorlog zijn gesneuveld, ligt het lot van koninkrijk op de schouders van Eric van Zwartheide en de broers Jimmy en Dash.

Permanent link to this article: https://edwinleest.ddns.net/index.php/review/de-scherven-van-een-verbrijzelde-kroon-slangenoorlog-4/